El programa "Llegim en parella" es basa en la tutoria entre iguals i aprenentatge cooperatiu ja que es tracta de parelles d'alumnes del mateix curs amb un grau diferent de competència lectora que aprenen oferint-se ajuda pedagògica mútua. L'alumne tutor aprèn ensenyant al seu company i alhora l'alumne tutorat aprèn amb l'ajuda personalitzada i permanent que rep del seu company tutor. A més, els mestres animen a les famílies perquè puguin actuar de tutors de lectura dels seus fills des de casa
El professorat que desenvolupa aquest programa de treball cooperatiu per a la millora de la comprensió lectora forma part del grup de treball, escoles inclusives, de la UAB. Des del departament de comunicació de la UAB van proposar l'escola Pere Calders com a escola protagonista del reportatge ja que l'escola participa en el grup de treball de la UAB des de fa 5 cursos i és una de les que va iniciar el projecte.
La proposta de reportatge va ser gravar un grup d'alumnes de segon de primària i una parella d'alumnes en especial, fent l'activitat "Llegim en parella". Tanmateix fer una entrevista a una família a la llar familiar (donat que la tasca es fa conjuntament) i a un mestre de l'escola.
El reportatge gravat s'emet en 25 televisions locals arreu de Catalunya i concretament a dues del Vallès. A Polinyà es sintonitza a través de Vallès Visió.
El progrma es va emetre la setmana del 6 a l'11 maig i el podeu veure en l'enllaç adjunt, a la web del canal.