L'Ajuntament de Polinyà ofereix el Servei de Teleassistència a 90 persones actualment

Divendres, 22 de març de 2013
És un servei preventiu i de proximitat que ofereix a les persones grans i/o amb dependència i als seus cuidadors un suport personal per continuar vivint al seu domicili L'Ajuntament de Polinyà ofereix el Servei Local de Teleassistència prestat per la Diputació de Barcelona, en cooperació amb els ajuntaments.

El Servei Local de Teleassistència és un servei preventiu i de proximitat que ofereix a les persones grans i/o amb dependència i als seus cuidadors un suport personal per continuar vivint al seu domicili.

Les persones beneficiàries d'aquest servei tenen la seguretat i tranquil•litat que davant de situacions de crisi, caigudes, emergències sanitàries o de l'habitatge, poden contactar de forma immediata amb el centre d'atenció mitjançant un terminal de Teleassistència instal•lat al domicili i un penjoll que porta posat l'usuari sense la necessitat d'aixecar l'auricular del telèfon. Actualment a Polinyà hi ha 90 persones usuàries que gaudeixen del servei, xifra que suposa un grau de cobertura del 13.49% de persones majors de 65 anys. 


El servei però va molt més enllà de l'actuació davant de situacions d'emergència i d'una forma proactiva el Servei Local de Teleassistència realitza a més, visites domiciliàries de l'equip de Coordinació de Zona, format per professionals diplomats en Treball Socials, Educació Social i llicenciats en Psicologia. A més aquests professionals estan en contacte permanent amb els Serveis Socials Municipals per transmetre i rebre informació de persones usuàries o d'alguna intervenció específica duta a terme des del municipi per l'Ajuntament a les persones usuàries amb l'objectiu de realitzar un seguiment acurat de l'estat de la persona i oferir la millor atenció a les persones grans. 


El Servei Local de Teleassistència també compta amb Unitats Mòbils, vehicles tot terreny equipats amb el material necessari per fer front a diferents situacions: necessitats d'atenció sanitària urgent, d'atenció psicosocial i petites incidències a la llar. I ofereixen l'opció de la custòdia de claus per aquelles persones que tenen una xarxa sociofamiliar dèbil o nul•la.

Més de 3.400 trucades i de 70 visites
A Polinyà, des de la posada en marxa del servei a l'octubre del 2005 han estat ateses 138 persones que han pogut envellir a casa seva amb més seguretat, companyia i qualitat de vida. Durant el 2012 el Centre d'Atenció ha gestionat 3.404 trucades dels diferents usuaris de Polinyà, i s'han gestionat 75 emergències. L'equip d'intervenció domiciliària ha realitzat 90 visites en aquest municipi. L'actuació del Servei pretén, a part d'atendre les emergències, fer un acompanyament del dia a dia de la persona usuària, donant-li suport i oferint-li companyia amb l'objectiu d'augmentar la seva qualitat de vida aconseguint envellir a casa amb seguretat i tranquil•litat per a les famílies, així com a per a l'administració pública tenir la certesa d'oferir un servei de qualitat que evita la deslocalització i el desarrelament territorial.


Per ser beneficiari d'aquest servei cal adreçar-se als Serveis Socials del municipi.

Darrera actualització: 22.03.2013 | 02:36