El Servei Local de Teleassistència és un servei preventiu i de proximitat que ofereix a les persones grans i/o amb dependència i als seus cuidadors un suport personal per continuar vivint al seu domicili.
Les persones beneficiàries d'aquest servei tenen la seguretat i tranquil•litat que davant de situacions de crisi, caigudes, emergències sanitàries o de l'habitatge, poden contactar de forma immediata amb el centre d'atenció mitjançant un terminal de Teleassistència instal•lat al domicili i un penjoll que porta posat l'usuari sense la necessitat d'aixecar l'auricular del telèfon. Actualment a Polinyà hi ha 90 persones usuàries que gaudeixen del servei, xifra que suposa un grau de cobertura del 13.49% de persones majors de 65 anys.
El servei però va molt més enllà de l'actuació davant de situacions d'emergència i d'una forma proactiva el Servei Local de Teleassistència realitza a més, visites domiciliàries de l'equip de Coordinació de Zona, format per professionals diplomats en Treball Socials, Educació Social i llicenciats en Psicologia. A més aquests professionals estan en contacte permanent amb els Serveis Socials Municipals per transmetre i rebre informació de persones usuàries o d'alguna intervenció específica duta a terme des del municipi per l'Ajuntament a les persones usuàries amb l'objectiu de realitzar un seguiment acurat de l'estat de la persona i oferir la millor atenció a les persones grans.
El Servei Local de Teleassistència també compta amb Unitats Mòbils, vehicles tot terreny equipats amb el material necessari per fer front a diferents situacions: necessitats d'atenció sanitària urgent, d'atenció psicosocial i petites incidències a la llar. I ofereixen l'opció de la custòdia de claus per aquelles persones que tenen una xarxa sociofamiliar dèbil o nul•la.
Més de 3.400 trucades i de 70 visites A Polinyà, des de la posada en marxa del servei a l'octubre del 2005 han estat ateses 138 persones que han pogut envellir a casa seva amb més seguretat, companyia i qualitat de vida. Durant el 2012 el Centre d'Atenció ha gestionat 3.404 trucades dels diferents usuaris de Polinyà, i s'han gestionat 75 emergències. L'equip d'intervenció domiciliària ha realitzat 90 visites en aquest municipi. L'actuació del Servei pretén, a part d'atendre les emergències, fer un acompanyament del dia a dia de la persona usuària, donant-li suport i oferint-li companyia amb l'objectiu d'augmentar la seva qualitat de vida aconseguint envellir a casa amb seguretat i tranquil•litat per a les famílies, així com a per a l'administració pública tenir la certesa d'oferir un servei de qualitat que evita la deslocalització i el desarrelament territorial.
Per ser beneficiari d'aquest servei cal adreçar-se als Serveis Socials del municipi.