Reunió del primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Polinyà el director de Comunicació de la SAREB per poder destinar els habitatges desocupats de Polinyà a lloguer social

Dilluns, 3 de juny de 2013
El primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Polinyà i regidor de Serveis Socials, Joaquim Padrós Torrella es va reunir el passat 29 de maig amb el director de Comunicació de la SAREB (Sociedad de Activos Procedente de la Reestructuración Bancaria), Francisco González Paz a la seu d'aquesta entitat, a Madrid.
L’objectiu de la reunió era arribar a un acord de col•laboració perquè l’Ajuntament de Polinyà pogués disposar d’una part de la cartera d’habitatges de la SAREB situats a Polinyà i que estan desocupats, per destinar-los a habitatge de lloguer social per a famílies risc d’exclusió social, amb rendes mínimes i fills menors al seu càrrec.

Fa unes setmanes que l’Ajuntament està mantenint converses amb responsables de la SAREB per disposar d’algun dels més de 20 habitatges buits que aquesta societat té a la població i destinar-los a lloguer social. La resposta que l’Ajuntament ha obtingut dels seus representants és que Polinyà pot disposar dels habitatges del Fons Social d’habitatges de l’Estat dotat d’unes 6.000 vivendes. El regidor, per la seva banda, argumenta que cap d’aquests habitatges està situat a Polinyà i que no és coherent que les famílies que reuneixen les condicions per poder accedir a algun d’aquests habitatges hagin d’anar a viure a una altra població o comarca.

En la resposta que la SAREB va donar al regidor es va argumentar que aquesta societat té l’objectiu de donar sortida al mercat els seus béns actius de la manera més eficient possible per això els pisos dels quals disposen han vendre’s o llogar-se a preus de mercat.

Els responsables de la SAREB també van explicar al regidor que degut a que aquesta entitat fa pocs mesos que funciona i se’ls ha traslladat per part dels bancs una quantitat elevadíssima d’actius, estan tot just fent inventari dels pisos. També van constatar que els pisos que ells gestionen són els que estan tassats a partir dels 100.000 euros. Però el regidor per la seva nabda els va aclarir que segons les seves informacions a Polinyà hi ha habitatges que s’han passat a la gestió de la SAREB i que  el seu valor és clarament molt inferior a 100.000 euros. Per això des de la SAREB es van mostrar molt receptius amb l’Ajuntament per col•laborar en aquest aspecte i si es demostra que hi ha habitatges sobrevalorats estan disposats a obrir un dossier d'incidències i negociar.
Alhora també van manifestar que en cas de desnonaments en habitatges que pertanyen a la SAREB, aquests aturen els processos i fan un estudi cas per cas.

Els responsables de la SAREB van reconèixer al regidor que degut a la gran quantitat d’actius que han de gestionar no tenen capacitat per donar atenció directa als ajuntaments.
De la conversa mantinguda tant el regidor com els responsables de la SAREB van concloure que els ajuntaments haurien de fer un inventari de quins son els edificis afectats i saber en quina situació real estan i el seu valor real al mercat.
En vistes al resultat de la reunió i a les gestions que des de l’Ajuntament s’han fet amb les seus de les entitats bancàries a Polinyà, el regidor manifesta que els ajuntaments ha de prendre una posició mes activa i és molt necessària una resposta i accions conjuntes de les entitats municipalistes per donar una solució al problema de l’habitatge social.
Darrera actualització: 3.06.2013 | 02:14