Sorea revisarà de manera personalitzada les reclamacions per la facturació en el consum d'aigua a Polinyà

Dijous, 10 de setembre de 2020

L'Ajuntament ha traslladat la seva preocupació a l'empresa i ha demanat que es resolguin les incidències el més aviat possible.

Durant el confinament, davant la impossibilitat de realitzar lectures dels comptadors, l'empresa va realitzar lectures estimades dels consums aplicant el Reglament de Servei municipal i van estimar un consum a cada contracte igual al del mateix període de l'any anterior. En el cas de les pòlisses que tenien identificades amb algun tipus d'activitat que havia quedat restringida pel decret, per exemple bars, restaurants, hotels, escoles, etc., van estimar un consum de 0 m3 des d'abril a maig. Això ha provocat alguns dubtes i/o incidències respecte a com s’ha realitzat la facturació.En aquest casos, l'empresa s’ha compromès a revisar la facturació i en el cas que hi hagi algun desajust provocat per l’estimació de consum, s’ajustarà la facturació i es repartirà el consum real proporcionalment entre els períodes afectats.

Sorea ha assegurat que en recuperar el consum real del següent període, es normalitza la facturació i, en obtenir una lectura real, es descompten els consums estimats en períodes anteriors. No obstant això i tot i que la majoria de les estimacions de consum han estat properes a la realitat, hi ha casos en què, per diferents motius, no s’han ajustat. Per exemple:

• Locals comercials o activitats que no han aturat el consum, malgrat ser identificades com a activitats restringides per l’estat d’alarma. Ha provocat acumulació de consum en obtenir la lectura real.
• Habitatges on han variat necessitats o nombre d’ocupants en relació amb el mateix període de l’any anterior. Ha provocat acumulació de consum en obtenir la lectura real.
• Habitatges amb consum el mateix període de l’any anterior, que aquest any no han tingut consum.

Com fer una reclamació?

Els usuaris que considerin que les estimacions de consum dels seus contractes no han estat ajustades a la realitat poden sol·licitar una revisió de les seves factures i Sorea es compromet a revisar el seu cas individualment.

  • Per internet: https://sorea.cat/ca/canals-de-contacte
  • Consultes i cita prèvia: 934 953 540 / 900 405 070 (laborables de 8 a 21 h)
  • Per atendre presencialment a l’oficina de Polinyà (Avda. De Sentmenat, 91 C), cal sol·licitar cita prèvia: https://www.sorea.cat/ca/cita-previa/ excepte el dijous que l’atenció es realitza sense cites amb preferència per a majors de 65 anys.
  • Per comunicar la lectura del comptador: 900 816 101 o https://www.sorea.cat/ca/lectura-de-comptador en cas de disposar d’un comptador inaccessible per estar ubicat a l’interior de l’immoble, es pot fer arribar la lectura de forma gratuïta trucant per telèfon o a través del web.
Darrera actualització: 10.09.2020 | 14:10